How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Friday, March 6, 2009

SALT LAMP Free Shape






1 Kg = RM6 Sahaja

Average Sebiji lampu 6 ~ 8 kg .
iaitu RM 30 ~ RM40 sebiji
(saiz bergantung kepada permintaan & stok)




** For smaller & bigger size, available upon request.



Berminat sila hubungi :

Annie @ 019-2822328
deknormj99@yahoo.co.uk




 Khasiat & Fungsi Crystal Lamp (Lampu garam)

 Bertindak sebagai natural nature ionizer.
 Meneutral dan meningkatkan kualiti udara (udara bersih).
 Mengurangkan pencemaran udara.
 Mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asthma.
 Menyembuhkan luka akibat terbakar.
 Memberikan kesan positif keatas tindakan kita terhadap perangsang deria.
 Mengurangkan sebahagian besar bakteria yang terkandung didalam udara dirumah.
 Digunakan sebagai bahan terapi penyinaran untuk meningkatkan sistem imunisasi kita.
 Melegakan resdung,migrain,pening kepala,demam panas dan serangan selsema.
 Meningkatkan tahap produktiviti kerja/kosenterasi.
 Meningkatkan kapasiti denyutan jantung.
 Mengurangkan perasaan cemas/berdebar-debar.
 Mempengaruhi tahap serotomin dalam aliran darah.


 Kenapa Anda Harus Memilik Lampu Garam di rumah?

Kebanyakan kita sekarang hidup dan bekerja dalam tempat yang dikelilingi oleh TV, komputer, fotocopy machine, printer, microwave, aircond dan macam macam lagi. Alatan ini semua mengeluarkan ion-ion +ve yang berlebihan kedalam udara yang kita sedut setiap hari. Dari sudut kesihatan, menyedut berlebihan ion +ve boleh menyebabkan gangguan mental dan fizikal terutama paru-paru.
Kita mungkin perasan yang kita lebih nyaman dan selesa pada tempat tempat seperti kawasan pergunungan,air terjun,tepi pantai atau pun selepas hujan lebat. Ini adalah kerana ditempat tersebut dan ketika selepas hujan lebat,kandungan ion -ve adalah lebih tinggi pada ketika itu yang menghasilkan elektrikal balance atau dipanggil ionic balance.
Lampu kristal garam ini sangat sesuai digunakan dimana-mana ruang dalam rumah atau pun pejabat (jika dibenarkan) untuk mengurangkan kesan-kesan radiasi. Lampu kristal garam ini jauh lebih baik daripada mana-mana made ionizer sebab ianya tak mengeluarkan bunyi bising dan tidak memberi/menghasilkan ozone yang tidak baik.
Ia juga dikatakan juga mampu membuang/menghindari dari tenaga negative/ masaalah gangguan halus ditempat dimana sinaran cahaya lampu garam ini diletakkan, dapat menenangkan fikiran, selain ia mencantikkan sudut rumah.

 Latar Belakang Lampu Garam Bukit

Tidak ramai tahu bahawa garam bukit terbentuk secara semula jadi sekitar 256 tahun dulu mempunyai fungsi yang baik terhadap kesihatan. Garam bukit hanya diperolehi di kawasan berbukit sekitar Asia dan Eropah ini dikatakan mampu memulihkan pelbagai penyakit selain menjadi bahan kecantikan alternative dekad ini. Garam bukit ini diimport dari Pakistan bagi menjamin kualiti dan keaslian elemen dan zat yang terkandung di dalamnya.Rawatan berasaskan garam bukit ini popular di kalangan masyarakat Cina purba dan ia disifatkan ekslusif kerana bahan semula jadi ini diperoleh daripada gunung garam batu yang terbentuk secara semula di kawasan tertentu terutama seperti Pakistan, India dan China.

Garam Bukit mempunyai nilai potassium yang tinggi ,sangat masin dan terbukti baik untuk kesihatan. Garam rendah seperti sodium pula dapat menuteralkan asid dan gas dalam badan.Laut mati yang amat masin juga mempunyai fungsi yang sama. Garam sebenarnya dijadikan bahan penuteral kepada bahan bahan yang berasid. Perut yang berasid akan membuatkan sistem otot,tulang dan saraf teroksid dan ini akan membuatkan sipesakit menjadi kejang,lenguh,kebas,sengal,bisa-bisa tulang dan sebagainya.Keadaan ini akan menggangu tidur dan kosenterasi.Tubuh yang berpenyakit sebenarnya mempunyai banyak kandungan asid dan gas.Garam bukit adalah pemangkin atau penggalak kepada mana-mana unsur yang lemah.Juga kuasa peluntur yang mesra alam dan dapat diterima semula untuk menyuburkan tanah.

1 comment:

Annie Tay said...

sum ppl said, salt lamp oso blh menghalau nyamuk...