How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Sunday, September 28, 2014

Kisah cinta pertama Saya dan Shaklee ♥♥♥ cara atasi keputihan

#throwback
Entry yang saya share di fb page saya , untuk yg pertama kali nya saya mengistiharkan diri secara umum sebagai SID

*****************************************************************
Salam Jumaat untuk semua, penghulu segala hari,
Dikesempatan ni saya nak share , after about 4 years consume Shaklee product especially Alfafa yang merupakan cinta pertama saya dan shaklee, akhirnya saya telah pun mendaftar untuk menjadi Shaklee Independent Distributor (SID).
Kenapa ambil masa yang lama baru mendaftar jadi ahli? Alasannya sebab dah tak ada lagi harga kasih sayang, dengan kelahiran anak ke2 saya semakin yakin dengan shaklee. So bila nak masuk anak ke3, tak rugi rasanya saya mendaftar menjadi ahli memandangkan tempoh keahliannya seumur hidup.  Moh saya kongsikan kisah Saya dan Shaklee sepanjang hampir 4 tahun ini.


Part 1:
Kisah cinta saya dan shaklee bermula dgn Alfafa, masalah keputihan yang dialami semasa mengandung anak ke2 (sebelum daisy) sangat teruk sehingga membawa kepada keguguran. Puas sudah saya mengambil ubatan secara modern, kos setiap kali berjumpa doctor jangan cakap la, doc keep on prescribed antibiotic , tapi keadaan saya macam tu jugak. Stress.
Give up dengan cara modern, saya bertemu dengan perubatan Ayurveda,  6 bulan saya makan ubat ubatan ayurveda yang memang tak mampu ditelan dek tekak, tapi terpaksa jugak sebab kos nya pun bukan murah, sekali jumpa dengan ubat ubatan menjangkau lebih kurang 300 ringgit . Tapi ia hanya mengurangkan sahaja, banyak pulak pantang larang yang tak boleh dimakan. Ebook untuk merawat keputihan pun saya beli. Macam2 usaha saya lakukan untuk mengatasi keputihan ini sampai stress sebab saya tak berani untuk bersama suami apatah lagi untuk mencuba untuk mengandung lagi.
Sehingga lah saya terjumpa article tentang shaklee alfafa di laman sensawang, I give a try,  lagi pun Alfafa Shaklee bukan lah mahal seperti perawatan modern or ayurveda, so I beli 700tab punya bottle, sehari I makan 10 biji, owh....saya pun mcm anda jugak tak mampu nak telan 10 biji sekali gus, so pagi saya amik 3 biji, ptg 3 biji, kang mlm 4 biji. Sangat terkejut only after 1 week makan Alfafa my keputihan terus gone! Kering! Takde lagi nak usung pantylinear 4 keping sehari. Sangat selesa, sangat released. Tahap keyakinan saya bertambah2, takde lagi bau yang kurang selesa, saya lebih yakin.  Rasa beban batu yang dok tersangkut kat belakang tu dah hilang, sangat2 happy. Suami pun happy. Tapi saya teruskan makan selama 2 minggu, kemudian saya stop. Saya cuba untuk conceive dan Alhamdulillah next month tu I missed my period and I m pregnant for Daisy. ALHAMDULILLAH.
Bagi saya shaklee alfafa adalah cara terbaik untuk merawat dan mengatasi keputihan. Sejak itu saya tidak lagi memerlukan pantylinear. Alfafa sentiasa disisi saya dan suami ♥♥

With love
Annie tay
0192822328


No comments: