How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Wednesday, July 24, 2013

My 3yrs old son tukar perangai

Both my boyfriend and girlfriend dh tido, mate I ni jew yg dok terkebil2 x leh nk lelap, maka I turun bwh capai ini tab and menulis dr atas tilam ku yg empuk di apit kiri my son dan kanan my dotter.

Entry yg terpacul di fikiran about perangai terbaru my son sejak genap 3yrs old ni,
Sampaikan td daddy ckp "mommy,  bulan ni mesti bill air kita naik", pasai apa? Tanya mommy ni, "pasal kt rmh ni ada model, yg dok tukar suar baju 5 x sehari. ." Ekeke
Aiii bukan takat bill air je yg naik,  keje menyidai dan yg paling sadis is keje melipat baju pun bertambah,  balas mommy.

Ape idok nyer, 2 hari punya baju utk 4 org dt setinggi gunung everest mommy kne lipat.
Letih, memula teacher complain, he is very clean, pant wet a bit oso want to change new pant.
Lama2 sejak dt byk pakaian baru dr uncle nya from Singapore (its not really new, but 2nd hand but looks very new), koko pun excited dok tukar suar baju.
Wet sikit, tukar, xde wet pun tukar. Mcm hari ni, dr 1230pm blk sekolah sampai mlm jam 830pm dh 5 helai baju dan seluar. X tahannn

Adakah anak you all camni jugak?

Ini br boy, kalau si meimei ni dh bsr cam koko, adehhhh lg pening mommy.
Cuci tu xpe, campak jew dlm mesin, tp bab melipat tu...adeiii seksa huhu

Terbaru mommy make deal with koko, I have to do this,  and not really sure if it is working,  but as for today he still remembered it at nite (I told him this early morning).
Teachers keep complaints he is notty at skool. Bite others students 3 times d, terbaru punched 6 yrs old girl...huhu malu mak ni nak.
Bila parent and teacher meeting,  teacher told he likes to fight, daddy jawap, yes bcoz he love to watch ultraman fight with monster hahaha
Teacher understand he just young kid.
But every morning and nite I always remind him to be good,  listen to teacher, do not disturb other kids, if any of his fren notty, don't punish instead call his teacher.
But tau la budak kecil, they so excited bila main lupa sume pesan mommy.
So I told him, if in a month, teacher didn't complaints about you, you behaved and be a good boy, I will give u a sticker,  ben10 sticker.
He understand and remembered it, but how long???
Hope he will keep his promise and so do I.

Susah hati mak ni kalau org dok komplain anak kita,  ako x reti didik anak ka, nakal sgt ke anak aku, ke budak tu yg nakal jugak? But daddy always wanted details,  he wants me to ask why why why questions to teacher,  for me they just kids,  itu guna teacher to educate and monitor while they at skool. Kt rumah I try my best to educated him, bukan apa anak teruna I ni dh pandai merajuk, kalau mommy mumblings dia diam ajew, tanye apa pun xnk jawap, nk tdo katanya .
Pastu esok dia x mo g skool, don't like teacher katanya,  pantang mak ni anak x mo ke sekolah,  nak jd apa??

So,  pendekatan yg I ambil for now is reward him if he behave. Always and never fail to remind him to be good ect. Hug and kiss him even he notty at skool, coz I want me be his bff, tempat meluah perasaan.
Tau budak 3yrs skrg ni dh mcm budak bsr pemikiran dan perckpannya. X blh msin ckp jew, td blk sekolah pandai dia mengadu jari terkepit kt pintu, sakit, koko cried at skool, his fren do dat to him.
Mlm td bila mommy told daddy, dia ckp dh baik dh, x menangis pun... ekeke

Nak sedapkan hati mommy ckp kt daddy, budak bijak mmg active and nakal hahaha

Adeiii citer pasal anak bujang ambo ni mmg x habis, okey gud nite. Jgn terlajak sahur ya

No comments: