How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Friday, July 6, 2012

Buku Panduan Pemakanan untuk kanak-kanak 1~6 tahun

 Ingat tak in my previous en3 ai cakap nak share my home library yang terletak kat staircase tu?
Ha sebelum nak share the picca ai kne la buat house keeping dulu....iyeeee bersepah betul buku-buku disitu,
semua main letak jew bercampur dari segi saiz buku & jenis bahan bacaan tersebut.
So bila saya keluar kan buku2 tu banyak nye buku yang saya rasa dah khatam tapi dah lupe huhuhu
Macam tak sedar buku2 tu wujud dalam ghumah saye, patut lah hubby sokmo membebel kalau saya asyik nak beli buku baru, ghupanya memang banyak buku2 yang related to parenting, children meal, pregnancy ect
Some of it ai beli masa 1st pregnancy yang keguguran dulu, some masa pregnantkan Abbie and most of it hadiah dari my SIL yang dekat sekotak kot majalah2 parenthood & buku2 panduan seperti dibawah ni.
Serius saya tak ingat!! mungkin sebab busy & buku2 tu diberikan masa saya tengah mengandung Abbie, so masa bersalin urat memory dah terputus dah tak hengat hohoho

So later, if i have free time, ai akan re-arrange buku2 tu and share isi kandungan yang dirasakan penting disini. Kalau moms rasa nak memiliki buku2 macam ni, ai believe ia terdapat di any books store mcm MPH, popular dsbgnya. Keep searching hahaha <sebab ai really dont have time to help to fotocopy & post mcm others mom doing :P >

Ini adalah salah satu isi kandungan yang penting yang menjawap segala persoalan tentang kuantiti & hidangan yang betul untuk dihidangkan kepada anak anda. Betul tak? soalan yang sering diutarakan is, berapa senduk nasi yang anak saya boleh makan? soalan yang merujuk kepada portion makanan.
Seperti yang kita tahu, makanan seharian yang dihidangkan mestilah memenuhi keperluan di piramid makanan. Makanan mana yang harus makan lebih, harus makan banyak, harus makan sedikit & harus dikurangkan.


sila click gambar ini untuk melihat dengan lebih jelas ya
Diharap kan perkongsian ini membantu kalian termasuk lah saya

my hubby pun baru terbaca buku ini, for him, dia serahkan segalanya kepada saya, so bila dia terbaca table ni, baru dia tahu yang Abbie can eat 1/2 cup of cereal a day instead he keep saying cereal is heaty, makan sikit2 ajew...
and we notice instead of makan 2 tbsp sayur for 1 meal, Abbie eat more than that hahahaha
Its really good, kalau boleh print & tampal di pintu peti sejuk adalah TERBAIKKK!!

No comments: