How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Wednesday, December 26, 2012

Do sealed breast milk storage bags expire?

 Pernah tak kalian ibu2 yang menyusukan ebm kepada anak2 terfikir tentang soalan ini?
Adakah plastik menyimpan susu ibu ini mempunyai tarikh luput?
Saya timbulkan persoalan ini kat group KIM tapi mereka tak siarkan huhuhu
Nak taknak saya tanya en.goggle dia lebih arif & pantas menjawap persoalan saya.

Kenapa saya bertanya soalan ini?
Ini kerana saya masih ada separuh gulung breast storage bags yang macam kat bawah ni masa menyusukan Abbie (year 2010), saya cakap nak buang ajew, daddy cakap, elok lagi la mommy, boleh pakai lagi ni...
Ha? betul ke? plastic ni takde expired date ke? Kotak saya dah buang, cuma plastic ni tersimpan elok dalam beg breast pump dulu, so bila kami jual breast pump tu, kami keluarkan la plastic ni dari situ.

Semalam kami ke Manjaku, mommy beli lagi 25keping Auntum bm storage (incase i need to store my bm)
dalam kepala tak mo pakai dah hok lama tu (takde keyakinan nak pakai).
Tapi dalam kepala ni nakkan satu jawapan yang pasti, betul ke dah tak boleh pakai? ada expired date ke?

Hasil dari pengugelan dari beberapa forum, ada ramai jugak ibu2 mat saleh ni yang bertanya tentang persoalan yang sama.
Jawapan dari semua forum yang mommy baca is
Breast milk storage bags tak ada tarikh luput!
As long as ia tak terdedah kepada cahaya matahari direct or keep frozen, tak de smell, takde sticky then its safe to be use.
[kalau tak caya gugel la.... memang kat kotak tu takde tulis pun]

sekadar perkongsian, kalau rasa apa yg dikongsikan tak betul, sila la perbetulkan ya :)

With Love

No comments: