How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Friday, October 17, 2014

Mandian kasih sayang Shaklee untuk anak demam Chickenpox

Salam untuk semua,
Perkongsian kasih sayang Aku & Shaklee hari ini adalah mengenai ESP atau nama panjangnya Soy Protien Isolate Powder.
Selain ianya sedap, berkhasiat dan amat diperlukan oleh badan dalam menjana pertumbuhan tisu baru, Ia juga bagus untuk dijadikan mandian kasih sayang bagi anak-anak yang mengalami demam ChickenPox.

Pengalaman saya sendiri, saya terjangkit ChickenPox semasa belajar di Universiti, agak teruk jugak, bila balik kampung, petua emak (tolong jangan gelak ya) "Jom ikut mak jenjalan ke bandar, nanti cepat hilang chickenpox ko tu" hahahaha 
Tu kes aniya sebenarnya, bukan kasi cepat hilang tapi kasi lebih ramai yang belum kene chickenpox terjangkit :P
So nak dijadikan cerita, kami masuk ke dalam kedai runcit cina. Auntie ni tanya tentang saya dan menasihatkan saya mandi dengan air rebusan kacang soya, katanya nanti kudis-kudis chickenpox tu hilang tanpa meninggalkan parut.
Kalau diikutkan mak saya, melayu punya versi, dia suh saya mandi dengan air rebusan daun2 ala ala macam orang dalam pantang tu.
Masa tu mana saya tahu tentang ESP Shaklee ni, kalau tahu senang, saya cedokkan ajew few spoon ESP kedalam air mandian dan mandi. 
So mak pun belikan la biji soya dari auntie tadi , balik dan rebuskan untuk saya mandi.
Alhamdulillah, saya langsung tak ada kesan parut chickenpox di badan. Walhal yang saya kena tu agak teruk jugak, ia keluar dari kepala turun ke kaki, muka jangan cakap mcm jerawat batu.
Kalau mau tidur, macam di cucuk duri aja di belakang badan.
Terkena di perantauan, semua aku bedal bah, sup cendawan, makan telur dengan kicap (itu kan lauk biasa orang bujang) pastu terkena hujan lagi...itu semua adalah pantang larang bagi org yang demam chickenpox.
tapi syukur, atas nasihat auntie tu, untuk mandi dengan air rebusan kacang soya, Chickenpox langsung tidak meninggalkan kesan parut di badan!

So, bila my little princess ni terkena chickenpox dari abangnya, mommy apa lagi, amik few spoon of ESP dan bancuh di dalam besin mandian dia, dan kasi princess ni spa sikit.
Di usap2, digosok2 lembut diseluruh badan dan muka nya. Diulangi beberapa hari mandian ini, Alhamdulillah, tiada berparut jugak.
Sebab apa, ESP ni pun protien yang bersumberkan kacang soya non-GMO.
So memang sama semulajadi. Tak perlu susah2 g kedai cari kacang soya, pakat nak p rebus segala, just amik ESP kat dapur tu bancuh. Ha jangan di minum suda air di dalam besin tu hihihi

Untuk ibu-ibu diluar sana, apa tunggu lagi, dapatkan ESP sebagai persediaan di rumah, ESP bukan setakat sumber protien pembina tisu badan, pembekal tenaga tetapi jugak sebagai milk booster, slimming, pencegah gastrik, dan bagus bagi mereka yang ingin hamil, sedang hamil atau selepas bersalin.

Jom PM/WassApp Annie Tay 0192822328

October ada promosi beli 6 percuma satu, percuma membership lagi. Kalau nak harga istimewa, dapatkan peluang anda SEKARANG!



Take care & comb your hair,
From Mommy Annie Tay with L.O.V.E

No comments: