How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Wednesday, April 11, 2012

Abbie tantrums


Salam Rabu untuk semua pengunjung blog mommy Abbie ni, sedia maklum hari ini merupakan hari cuti umum bagi seluruh rakyat Malaysia kecuali saya dan semua pekerja Freescale (M) Sdn Bhd.
Company kami bukan lah tidak menghormati dengan perjalanan upacara pertabalan Agung kita, namun untuk tidak mengganggu operasi kilang dari segi output dsbg, kami diberikan satu (1) annual leave yang boleh di ambil  pada bila2 masa kami suka [yesss] oleh itu hari ni, dengan hujan lebatnya tersangat la malas nak ke tempat kerja, keluar rumah pun jam 8pagi, ingatkan sampai office 10 or 11pagi tapi memang di luar jangka, sebab semua orang bercuti jalan lengang macam baru lepas perang hahaha...830am kami sempat punch in [ala...830am tu kira dah merah jugak huhu]

Semenjak dua menjak ni memang saya rasa malas sangat nak ke tempat kerja [dalam hati memang nk resign ajew] tapi kuatkan juga semangat demi tugas yang telah di amanahkan huhu

Neway, bukanlah saya nak membebel tentang tugas dan amanah saya di tempat kerja, namun perangai si anak kecil saya tu yang mula menunjukkan tantrum nya [daddy kata bad temper] huhu
Bad temper dia menjadi-jadi kalau Abbie kurang sihat, ya ALLAH....kadang-kadang saya tewas juga melawan amarah & kesabaran saya, saya pukul kaki abbie atau tapak kaki abbie. saya berkasar dengan dia.....
saya tahu, saya tidak sepatutnya bertindak demikian, saya rasa bersalah.....

"......Keep cool. Don't complicate the problem with your own frustration. Kids can sense when parents are becoming frustrated. This can just make their frustration worse, and you may have an escalated tantrum on your hands. Instead, take deep breaths and try to think clearly...... "
sumber: tantrums

Bila saya tersedar, saya peluk Abbie, saya sayang Abbie, saya cium dahi dia dan peluk erat [macam saya carry 2mos baby] sambil menyanyikan lagu lullaby , Abbie tenang, he look sad and lovely hhuhu
maafkan mommy sayang, i love u, i don't mean to hit u huhuhu

Pagi tadi daddy nasihatkan mommy, how he saw me throw my anger to him, Syukurlah hubby saya seorang yang sangat penyabar....he the best hubby and daddy and best person in the whole world.
Dia lah sumber inspirasi saya untuk memberikan yang terbaik untuk Abbie.

Saya berdoa agar saya tak mudah marah & cepat melenting dalam melayan tantrum si Abbie my precious boy:

" Ya ALLAH, sejukkan lah hatiku dengan salji & kesejukan & air yang sejuk, 
   Ya ALLAH, bersihkan lah hatiku dari dosa-dosa sebagaimana Engkau membersihkan  baju yang putih dari kekotoran."
(Riwayat al-Tirmizi no.3556)



From my heart,
Mommy Annie

2 comments:

Nanak said...

i pun selalu hilang sabar..uhuhuhu..pernah jg i pukul tapak kaki Fredo dan bila dia nangis, i pun nak nangis juga..uhuhu.. cepat2 peluk n say sorry..:(

fara kertina waty said...

sama lah N...aku pon kekadang mcm mau gilak bila ank2 semua tantrum..sabar dear..;)