How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, April 12, 2012

Chinese Gender Chart


Good morning..... hari ni saya nak share info yang telah dikongsi oleh kawan maya saya, mommy Rani Charlene Jerome. Thanks dear for sharing this interesting method to plan a gender for your future baby.
Even I've married a chinese guy but he not even know about this hahaha, my hubby come from open minded chinese family. Mereka may know about this but mungkin tak percaya kot thats why mereka never inform me hahaha
Neway, dalam usaha saya untuk mendapatkan anak perempuan for our second baby, I follow a medical book yang I beli from MPH, buku tu explain how to get a baby boy & a girl. [faktor kekerapan melakukan xtvt "bersenam" vs waktu subur memainkan perananan yang penting]. Namun melalui Chinese Gender Chart ini, bulan berapa kita melakukan xtvt "bersenam" itu juga memainkan peranan dalam menentukan gender bakal baby kita. 

Okey, 1st of all....sebelum you all nak kutuk saya percaya those such thing, kalau rasa tak sesuai dengan pemikiran u ol baik jangan buka link ini okey.....saya just share for those yang berminat untuk tahu dan take this as a Add On guide especially mereka yang really think baby gender is very important sebab.....
ada keluarga yang sudah mempunyai 5 anak perempuan, and they wanted hardly to have baby boy...tak salah rasanya kalau try this method kannnnn.... :)

Di chinesegenderchart ,untuk diri saya sendiri [talk about my self la kan] I am 31yrs old oredi huhuhu [walaupun sebenaunya saya maish 29thn huhu] chance for me to get baby girl this year is very bright.... sekarang we are in 3rd lunar month, which mean IF I success conceived previously, I may get baby boy again hohoho [sebab for 1st lunar month is a boy, 2nd lunar month is a girl, 3rd lunar month is a boy but........from 4th lunar month until 11 lunar month I may get a girl! except 12th lunar month is a boy again :P]

So.....apa yang ai excited menunggu hari jumaat esok adalah..........jeng jeng jeng.......
1- I am waiting for my period to due but seems like negara jepun akan menjajah lagi huhuhu :(
2- I nak bake mini pavlova malam ni hehehe tu yang ai happy sangat sebab esok ai cuti okeyyyy

So, bila the symptoms dah ada, ai memang sedey la...ini bulan ke-2 we try after long break lepas keguguran 10 bulan lepas huhuhu, dalam sebulan ni ai memang ambil iron tablet, vit B, vit C and calsium cuma......my hubby said, start next week ai kne makan semua Bak Foong Pills dari Eu Yan Sang [sebab pil itu membantu menguatkan rahim, dulu masa Abbie ai makan pill tu 3minggu terus get pregnant
Kenapa ya saya sukar hamil? sudah hamil gugur pulak huhu
antara sebab yang saya rasa ialah I m anemia dan rahim yang tidak kuat. 
Kalau tanya gyne pun diorang akan kata, my rahim is normal sebab I kawen tak sampai 1 tahun pun dh get pregnant and I bukan never had any successful pregnancy...so gyne akan ckp, don't worry, if you nak conceived, you need to take suppliment utk menguatkan rahim hohoho
Both KPJ gyne & Doc Bedi told us this huhuhu

So, untuk mendapatkan aura positive agar ai tak rasa terlalu sedey/kecewa, I told my hubby GOD have plan for us....yes...sebab? We wanted a girl for this time and if I m positive this friday per Chinese Gender Chart I will get a boy! So GOD plan for next month to have a gr8 news so we will have a beautiful healthy baby girl kannnnnn
dengan statement macam tu, ai boleh tersenyum semula....
sambil makan malam tadi, ai told my hubby, we are planning for a second one pun dah rasa kecewa menanti tiap2 bulan, I can imagine how those couple yang wanted and waiting for long time for their 1st baby....huhu
I feel pity for them but my advice, never give up, discuss about it with gyne and friends and hope it will help u.

" Pray to ALLAH, I believed in YOU....I knew YOU have the best plan for us....and we will patient and faith." Ameen.

From my heart:
Mommy Annie

2 comments:

Nanak said...

mommy,
oh,rupanya i muda setahun je dr u..ehehe...bah,mari kita berusaha sama2..

p/s
Rani Charlene Jerome is me :)

Annie Tay said...

hello dear, yeah its youuu...hihi thanks for sharing this info :)
frust la ako bah....neway cayok2 for u too [pasti nebeskan menunggu bulan depan] :)