How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, April 26, 2012

OOT: kadang2 sakit hati juga

entry pertama setelah lama menyepi....bersawang sungguh blog saye ni....
hari ni saya mula bekerja setelah 3 hari bercuti tanpa gaji menunggu anak kecil saya yang sakit di hospital. sakit apa? nanti next entry saya share ye,,,,
this time saya nk luahkan kesakitan hati saya pulak sebaik pulang dari becuti
[check in 2 malam di Hotel KPJ untuk bill RM27++.++ hahahha meriah you :P]

Saya ni tengah semak mereview ERF something related to my work aka NPI Planner, NPI Coordinator ect namun gaji saya rate technician jek pun huhuhu
Beratus email saya perlu baca [tanpa boleh delete] sebab sah-sah mereka takkan cover tugas saya melainkan sesuatu yang Super Duper Urgent [this time Flipper mereka have no choice terpaksa tolong schedule kan hihihi]

Neway, yang membengkakkan hati saya is my 3days leave is UNPAID leave even Doc Meena dah bagi special letter utk HR...mereka nak jugak MC...walla~ orang minta secara baik & tulus dia nak jgak suruh kita menipu....huhuhu itulah dunia...org yg jujur selalu tertindas...orang yg panjang akal nya jugak yg berjaya kan huhhu so kalau saya rajin, saya akan get back to doc meena ask for MC letter...kalau tak, unpaid la utk 3 hari itu hohohoho

Yang ke2 yang membengkakkan hati saya, kalau ikutkan hari ni saya nak MC, sebab semalam kepala saya sangat la sakit berdenyut2....badan pun sakit2 sebab tidur tak lena, penat mendukung abbie yang nak tidur macam baby 1 bulan di hospital...tulang belakang saya sangat la sakit, tangan pun mcm bengkak je....
Namun hubby saya cakap, mommy, you have taking very long leave [ye...saya cuti dari jumaat lepas,] just go to work give some face to your bos...tu yang saya dtg jugak hari ni, tapi bila saya datang buat kerja yang tertunggak, yang patutnya saya lakukan isnin lepas, mereka sound saya..... annie, hari ni dah khamis, tak perlu lah schedule lagi....walla~ woit...ko malas cakap la malas,,,,boleh plak nak tangguh2kan kerja.....
pastu siap sound lagi, lain kali consult dia dulu sebelum schedule anything...[ape.,,bukan ke last week ko sendiri yg suruh ako load this week.....kalau senang sangat nk contact ko ako tak kisah,,,lain kali any request ako hold untuk green light from ko yer...]
tu saya jawap dalam hati.....secara realitynya saya hanya mengabaikan email beliau,,,malas nk layan....

saya teruskan lagi mengclearkan email and ada satu lagi dari beliau, org yg sama tadi menyalahkan saya diatas kecuaian orang lain...memang vavi....
saya dah schedule elok2 jarakkan kedua2 ERF# untuk menunjukkan 1device yang sama di schedule dgn 2 wafer berlainan dengan package code yang berlainan.
Yang orang kat bawah yang menprocess lot tu buta ke tak reti membaca ASO atau ERF. Pegi jalan 2 wafer tu serentak dalam 1 package.
Bila dah salah....tau apa itu orang cakap nak lepas kan diri .....
" Annie lain kali jangan la schedule 1 device dngn 2 package code it create confuse!] walla walla walla
mesti korank tak faham kan apa yang saya cuba storykan ni...ala contohnya:
saya nak buat 2 biji kek pisang, tapi satu atas dulang bentuk 4segi, 1atas dulang bentuk bulat, saya dah bagi dah bahan-bahan membuat kek tu termasuk dulang2 tu....tapi si bebal tu pegi buat dua2 kek pisang bentuk bulat....kan....buta ke dulang tu satu bulat satu 4 segi...kat recipe buat kek pun dh cakap bentuk kek tu...."
pastu nak salahkan orang yang beli bahan tu pulak,,,,dah customer request nak beli kek bulat & 4segi dalam hari yang sama,.,kenapa ko tak marah je kat customer tu???
ooo sebab cust always right kan....puihhhh hampes
tu pun saya buat diam je....sengaja malas untuk membalas email beliau walaupun it only contain word "noted"
sebab saya tak setuju dgn cara dia yang sesenang je nak menyalahkan orang
setahu saya, tak boleh buat 2biji kek dalam 1 dulang, itu baru lah salah huuhuhu

ha ....itu lah antara 3 sebab hati saya membengkak ni...selain kerja yang melambak2....
hari khamis dah macam hari isnin bagi saya huhuhu

sekian

<bilahatikuberkatakatalagi...>

No comments: