How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, April 19, 2012

DON'T take CALCIUM and IRON together


Salam khamis yang lazy mommies..... 
kenapa lazy? sebab sejuk hujan....kan best kalau boleh sambung tidur diselebung selimut tebal di dalam bilik yang berekon hahahaaha
tiap-tiap malam saya cakap dengan hubby, cepat la bagi saya resign hohoho

Lepas dapat second baby saya akan berhenti kerja, kalau sebelum ni hati saya macam berbelah bagi...nak resign ke tak nak, nak ke taknak...almaklum nak meninggalkan sejumlah gaji yang tiap-tiap bulan saya miliki....
tapi memandangkan suasana kerja saya yang boring ni, saya rasa lebih baik saya resign, duduk di rumah menguruskan rumah tangga, mendidik sendiri anak saya dan dalam masa yang sama boleh memanjakan diri dengan hobby saya tu...membaking, bercucuk tanam...nanti boleh expend kepada jait menjait, kait mengait pulak wahahahaa

Since then, memang bekerja kuat la saya untuk beroleh 2nd baby dalam 2 bulan ni saya mulai mengambil supplement tanpa culas.... AMWAY vitamin B,C,Calcium dan Iron&folic acid....
Tapi...semalam saya terjumpa info dalam blog yang mengatakan tidak bagus untuk mengambil Iron tablet serentak dengan calsium tak kira lah calcium tablet atau makanan bersumberkan calcium such keju,susu ect.
saya pun goggle lagi untuk mensahihkan fakta tersebut dan saya jumpa di SINI

DON'T take CALCIUM and IRON together, the absorption of iron can be decreased by up to 62%!


This is especially for those people yang anemia macam saya yang benar2 memerlukan intake iron tersebut, harus follow this. so, start from today, saya akan mengambil iron,vit b & c disebelah pagi dan calcium tablet di sebelah petang. 

p/s- tadi saya goggle2 lagi....dan tertarik hati dengan product Shaklee. Kalau sebelum ini saya ingat nak boost kan milk supply je makan product ni tapi ada pelbagai la... I am interested with Alfafa & DTX Complex for liver since my hubby ada sikit liver problem huhuhu
nak kene jadi ahli ni, memandangkan nanti time pregnant pun boleh makan, dalam pantang, tengah menyusu, hubungan suami isteri....ermmmm..... papepun I never try it yet, so tak boleh comment panjang2 kat sini...kita try dulu baru share ya :)

No comments: