How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Wednesday, November 26, 2014

Cara mudah atasi jangkitan kulat pada kulit dengan set anti kulat Shaklee

Tips dan cara mudah untuk atasi penyakit kulit seperti panau dari berulang.

Panau pada kanak-kanak orang akan kata, "biasa la budak-budak..."
Tapi jika panau pada orang dewasa? apa agaknya orang akan kata.....Sebab tu lah ramai yang nak tau cara untuk menghilangkan masalah panau dan mencegah ia dari berulang.

Panau ialah tompok-tompok putih yang tumbuh disekitar bahagian tubuh yang aktif berpeluh seperti pipi, kulit kepala, belakang leher dan belakang badan. Ia lebih ketara kelihatan jika penghidap berkulit gelap. Panau bukan hanya menganggu penampilan diri malah ia menimbulkan gatal-gatal pada bahagian tersebut terutamanya ketika berpeluh.

Panau disebabkan jangkitan sejenis kulat yang dipanggil Malassezia. Ia bukan penyakit berjangkit dan  tidak membahayakan tetapi tindakbalas kimianya menyebabkan warna pigmentasi kulit berubah. Sebab itulah kesan tompok-tompok putih terhasil. Terdapat juga panau yang berwarna pink, kemerahan dan perang bergantung pada individu. 




Panau kerap berlaku pada mereka yang kekurangan zat nutrisi, mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti steroid sistemik dan immunisuppressant dan mereka yang berpenyakit peluh berlebihan (hyperhidrosis). Kawasan tropika dengan suhu dan kelembapan tinggi turut mendorong gejala panau.

Terdapat banyak cara untuk merawat panau antaranya mendapatkan rawatan dari doktor atau perubatan secara tradisional. Selain itu, langkah pencegahan juga amat penting antaranya;
  • basuh muka dengan pencuci muka atau mandi dengan kerap
  • pastikan kulit sentiasa dikeringkan terlebih dahulu sebelum memakai pakaian
  • Elakkan memakai pakaian yang sudah dibasahi peluh untuk jangka masa panjang
  • Pakai pakaian yang mudah serap peluh
Namun, kadar untuk penyakit panau berulang adalah agak tinggi iaitu 60%. Oleh itu selain dari rawatan luaran, aspek pertahanan tubuh dari dalam juga perlu dititikberatkan.

Jika anda mempunyai masalah kulit seperti Panau, Kurap,  Gatal,  Ulat Air, atau kudis, dah puas pergi berubat doktor namun masih tak berkesan. 
Apa kata anda cuba rawat penyakit kulit tersebut secara traditional (iaitu secara luaran).;Mandi dengan Sabun Gelenggang ini, selepas mandi, sapukan dengan Krim Daun Gelenggang pula. Amalkan 2 kali sehari,  in sha Allah dengan penggunaan yang berterusan ia mampu merawat panau atau kurap yang dihadapi.

Sabun daun gelenggang
3 for RM16 (termasuk pos laju)


Krim Daun Gelenggang
3 for RM25 (termasuk pos laju)
Bagi mengelakkan ianya berulang, pastikan badan sentiasa bersih, mandi dengan kerap dan elakkan memakai baju yang tidak menyerap peluh.
Bagi kulit yang sensitif,  amat sesuai mengamalkan pengambilan supplement shaklee set anti kulat bagi mengelakkan ianya berulang.

Amalkan pengambilan Set Anti Kulat Shaklee yang terdiri daripada Vitamin C , Garlic dan Alfalfa. Garlic Complex, Alfalfa Complex dan Vitamin C Plus Shaklee boleh membantu menangani penyakit panau dengan cara merawat dan mencegah dari dalam. Saya amat syorkan kombinasi ini kerana ia berkesan terhadap kebanyakan jangkitan kulat pada kulit

Set Anti Kulat
Harga sebotol Garlic Complex (60 biji) ialah RM47.50
Harga sebotol Alfalfa Complex (330 biji / 700 biji) ialah RM53.75 / RM97.50
Harga sebotol Vitamin C Plus (180 biji) RM92.50

Garlic Complex ~ merupakan antibiotik semulajadi yang sangat boleh menghalang kulat dari tumbuh dan merebak pada kulit

Alfalfa Complex ~ bertindak sebagai anti kulat dan memperbaiki keadaan kulit dengan berkesan.

Vitamin C Plus ~ membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh untuk melawan jangkitan kulat.

Penggunaan vitamin-vitamin ini adalah selamat untuk jangka masa panjang dan boleh terus diamalkan kerana ia turut memberikan banyak faedah-faedah lain dari segi kesihatan.

Sekiranya berminat untuk mendapatkan sabun gelenggang, krim gelenggang atau produk Shaklee ini berserta konsultasi, cara makan boleh la hubungi saya for best price 

Annie Tay
0192822328


We Love, We Care & We Share 

 Take care & comb your hair, 
From Mommy Annie Tay with L.O.V.E


No comments: