How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Sunday, November 2, 2014

Hubby pun nak kurus :)

Sepanjang sebulan mommy active berkongsi ilmu, tips dan kebaikan mengambil supplement Shaklee ni, Set Kurus Shaklee or Set Budget Kurus Shaklee ni merupakan antara yang menjadi terlajak laris sekali. Semua orang hendak kurus atau mempunyai berat badan yang ideal, tapi mereka tidak tahu cara nya atau segan untuk bertanya. Ada yang bila ditegur katanya, biarlah gemuk, janji bahagia.
erm.... bahagiakah kita kalau kita mempunyai atau bakal berdepan dengan masalah obesity yang melampau, kolestrol yang tinggi. penyakit darah tinggi dan kencing manis datang menyusul. Bertambah teruk apabila kita ingin hamil tetapi seringkali dinasihati untuk mengurangkan berat badan terlebih dahulu atau ditakutkan dengan risiko tekanan darah tinggi atau kencing manis semasa mengandung, atau yang menjadi fobia cik abang mencari yang lain dengan alasan kita tak pandai menjaga diri.
Kata orang sebelum ditegur baik bertindak, kalau hubby dah tegur apa lagi, cepat2 propose kan kat depa untuk sponsor Shaklee Budget Slimming set ni, ni la cara nak kurus dengan mudah tanpa berdiet dengan semulajadi dan sihat.

Shaklee slimming set

Selalunya saya mencadangkan agar mereka yang hendak kurus mengambil ketiga-tiga product diatas,
Kombinasi Lecithin + Alfalfa/Herb Lax + ESP , tapi bagi mereka yang tidak boleh menelan atau alahan pada soya, Lecithin + Alfalfa/Herb Lax sudah memadai.

Akan tetapi bagi mereka yang baru lepas melahirkan dan sedang menyusukan badan, dan dalam pada yang sama nak kurus dan kembali normal tanpa berdiet, saya propose lebih kepada pengambilan kombinasi Omega Guard + Alfalfa + ESP kerana bayi yang menyusu juga akan mendapat khasiat Omega tadi yang sangat baik untuk perkembangan otak mereka.

Walaupun majority kaum hawa yang sibuk nak kuruskan badan, tapi jangan diabaikan para suami yang kebanyakkan bertambah berat badan selepas berkahwin, mereka ni pun sama, dengan alasan, "isteri pandai jaga" atau "masakan isteri sedap sangat, tu yang jadi macam ni" huhuhu
Para isteri diluar sana, kalau sayangkan suami, bukan bagi mereka boroi atau gemuk, tapi jadikan mereka sihat dan mempunyai berat badan yang ideal. Abaikan mereka yang mengatakan "ko ni tak pandai jaga laki, tengok kurus ajew laki ko" huhuhu

Peringatan diatas bukan lah kata kata kasar dari saya untuk anda diluar yang mempunyai berat yang berlebihan, tetapi juga sebagai peringatan untuk diri sendiri. Suami saya juga berbadan besar dan mempunyai berat badan yang berlebihan, namun Alhamdulillah kami jaga pemakanan kami, kami kurangkan memakan daging, makan berlemak, kami mengoreng tanpa minyak dan saya cuba memperkenalkan set kurus kan badan shaklee kepada beliau sebagai tanda kasih dan sayangnya saya pada dia. He's the bread winner, so kene sentiasa sihat, cergas tanpa penyakit.
Alhamdulillah he free from high cholestrol, high bp or diabetis :)

Saya buatkan jadual pemakan bagi pengambilan set kurus shaklee sebagai cara mudah untuk beliau mengikuti. Begitu juga anda, jika anda mendapatkan supplement shaklee dengan saya, tak kira apa set pun, in sha Allah saya akan menunjukkan cara dan tips yang betul untuk kurus, sihat tanpa berdiet secara semulajadi mengikut budget anda. :)

cara pemakanan set kurus shaklee
nak kurus itu mudah bila kita tahu caranya :)




We Love, We Care & We Share

Take care & comb your hair,
From Mommy Annie Tay with L.O.V.E

No comments: