How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, March 1, 2012

Mommy Apple Pai

Menu permintaan en suami ku yang tercinta, Apple Pai versi aku-sendiri ahaks...
simple but tasty :)

Bahan-bahan:

    1 keping frozen pai casing
1 1/2 biji fuji red apple - peeled,cored & sliced thin
2 tbsp gula halus (kalau nak kurang manis kurangkan lagi, nak lebih manis lebihkan lagi)
1 tbsp brown sugar
[kalau guna brown sugar semua pun lagi bagus,,,,sebab saya kehabisan brown sugar di rumah huhu]
1 tbsp butter
2 tbsp cream cheese [ini bahan yang di derhakakan dari recipe asal]
1 tsp cinnamon powder
2tbsp all purpose flour
1 cup of filtered water

Cara-Cara:

 campakkan semua bahan [butter,sugar,cream cheese, flour & water] dalam souce pot and bring to boil

susun hirisan apple tadi di dalam pai casing tadi

 tuangkan souce yang kita masak tadi ke dalam pai casing yang telah disusun dengan hirisan apple tadi
and taburkan cinnamon powder on top

 bake at 175C selama 40~50minit
dan sejukkan dalam peti sejuk

 sebab saya buat malam, so keesokkannya kami buat ang mo breakfast....ini lah rupa naked or topless apple pie saya :)
[selalunya apple pai ni ada cover pasty on top tau, tapi sebab saya guna ready made frozen bake pastry shell...belasah je la labu]

 hasilnya memang marveles, abbie, daddy suka...cuma sebab apple ai tu dah manis, rasa termanis sikit, mebi len kali boleh letak 1 tbsp brown sugar aja...
kebetulan ah kim, ah ku & ah kim sister datang ke rumah dat weekend, merasa la meraka apple pai saya...
erm......sedap katanya, mendapat pujian percuma hari itu hehehe

 si tecik saya makan banyak tu,...2 potong apple pie sekali makan yummm yummmm

so,.,,,mau mencuba? 

No comments: