How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, March 29, 2012

A Simple Drink for healing your knees!

En suami meminta saya menyediakan remedy for his knees, katanya lututnya sakit akibat memandu dalam keadaan jem dari Kajang ke Petaling Jaya dengan our manual transmission car.
Tak boleh berjalan or berdiri terlalu lama katanya, apatah lagi kalau tengah melawan jem di Tol Sunway, lututnya tak larat nak tekan clutch and gear.

So this is my 1st trial made home remedy for him, 2 hari my hubby minum air ni, katanya lututnya rasa much better, wow...and he requested again to make for him daily. Sebagai isteri mestilah saya patuh, bukan susah pun, so bila dah terbukti berkesan baru lah saya boleh share dengan pembaca blog ni...
Rugi tau kalau tak try, rasanya pun sedap especially kalau di minum suam.

 Bahan-bahan:

5 batang serai (cuci & potong bulat2)
2 biji green apple ( core & cut cube)
plain water mencukupi untuk menutupi apple tadi or put extra wafer if u boil using slow cooker.

Cara:
- daun serai tadi tak perlu di ambil, ambil pangkal serai macam kita masak biasa tu, tapi potong kasar2
- green apple tadi tak perlu di kupas kulitnya, terus cuci & potong kiub
- cara saya, saya boil dengan menggunakan slow cooker d  malam hari, bgn pagi its ready to drink
- masukkan serai,apple & air & biarkan di dalam slow cooker semalam.
- amalkan meminum air rebusan ini, dalam masa 2 hari boleh terasa kesannya.

my hubby minum dr thermos jar untuk memastikan air rebusan ini sentiasa hangat :)

No comments: