How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Tuesday, October 30, 2012

20weeks pregnancy: ako & makanan :)

Alhamdulillah sudah 20 minggu aka 5bulan sudah kandungan saya ini, syukur my baby is healthy & active inside. Morning sickness sudah lama berlalu pergi... cumanya nafsu nak minum susu masih belum ada ahaks
walaupun tak bernafsu, namun tetap di paksa oleh en hubby untuk minum, tiap2 malam he will make secawan susu anmum mix with milo or horlicks untuk saya. Kalau tak mix ai tak mo minum :P
hahaha

Bebaru ni balik kampung for Aidil Adha celebration, wah wah wah... sebelum balik dah call mak, tanya mak masak apa? Mak kata mak masak lontong ajew (nasi impit & kuah lodeh). alamak ai bukan peminat lontong, fyi ai tak suka masakan gulai or kuah santan ni. tak tahu... kalau dah tak de choice baru makan.
So tanya mak, boleh tak suruh kakak ipar buatkan rendang hitam (sepupu kepada rendang tok). Mak kata okey nanti kakak ipar ai buatkan.,....wahahaha happy nya....

So punyalah cekelat, ai balik pagi jumaat tu you...jam 8am baru sampai, sampai makanan sudah siap terhidang, lauk pauk dah bermacam2 sebab tempat saya masih lagi mengamalkan tradisi bertukar2 juadah.
So kuah lodeh ada 3 jenis, 2 jiran punya, 1 mak punya, rendang pun macam2 kaler, ade yg pucat, ada yang menarik ikut air tangan memasing, mak tak perlu buat kuah kacang, kuah kacang jiran bagi, siap dengan lemang, ayam masak merah. Mak pun rupanya masak rendang daging cili padi, kakak pulak hantar rendang ayam kampung cili padi... perrghhh 2 kali saya menambah...menu yang saya tala & taram makan sampai lebam is rendang daging mak, rendang hitam kakak ipar, rendang ayam kampung kakak & kuah kacang wak marsinah (jiran saya) perrgghh makan sampai perut ni rasa senak.

Petang tu pulak mak masak lemak cili padi rebung dengan perut lembu... (alamak ni la part yang saya rugi ni) sebab perut dah 2 round makan nasi impit, so ptg tu totally dah tak boleh sumbat, niat nak meratah rebung pun tak mampu...kekenyangan tahap ular sawa baru telan lembu. terus tak makan jamah sikit jew rebung tu huhuhu

Hari raya ke-2 saya berkunjung ke rumah abang, kakak ipar yang masak rendang hitam tu hidangkan kami lauk kampung...pergghhh memang best, dah muak seharian semalam makan daging & rendang, kami dihidangkan dengan labu masak lemak, ikan gelama masin, sambal totok (orang jawa mesti tau) & telur dadar. Seriusly ai makan bertambah & org terakhir yang siap makan :P
Memang balik kekenyangan lagi... sampai di rumah mak buat sup tulang hasil korban jiran depan rumah... makkkk ako ni dah la hantu sup gear box, sempat juga ku sedut satu sum sum tulang tu & cicah dengan sambal kicap, hubby dah panggil suh bagi makan anak...katanya anak tadi makan sikit ajew.....

Owh terlupa, petang jumaat tu my sister in law datang bawa soto, mertua adik pun datang bawa soto... so saya bantai jugak soto...soto memang kegemaran saya. So sebab dah melantak tu , sabtu malam tu pun sekali lagi saya tak makan...sebab perut rasa kenyangggg ajew..... :P
Pagi tu sarapan mak buat nasi lemak...adeiiii faveret tu, sampai 2 pinggan ai makan you :P :P

So ahad tu pekena sarapan dengan karipap yang kakak dr kuantan bawa,.,,memang sedap sangat sampaikan 3 biji ai makan macam tu ajew...pastu wajib makan apam balik special kalau berkunjung ke kampung saya....wah wah wah wah...
meriahkan.....

Ni kira makan balas dendam sebab masa raya puasa lepas saya diserang batuk (morning sickness teruk) semua tak boleh makan, so raya haji ni saya rasa kepuasaannya hihiihi
Kita tunggu dan lihat ajew la next check-up berapa kg berat saya naik...

tak cukup dengan tu, saya bawa balik 1/2kgs hati lembu & 1kgs daging lembu :P

No comments: