How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Monday, October 15, 2012

Homesewn Cloth Pantylinear

Salam & Good morning... adeiiii malas betul nak pegi keje pagi ni, almaklum hujan tetiba turun jam 615pagi(dah pagi baru nak hujan...lagi ler rasa nak tarik blanket hohoho).
Sejak ada mesin jahit ni, weekend saya tak berapa cukup tidur,...kenapa? asal saya terjaga awal pagi, lepas menyusukan Abbie sekitar jam 3pagi tu saya terus turun ke bilik jahit, menjahit about 2hours and tidur balik.
Satu hari only about 2~3 hours boleh duduk kat mesin jahit ni....weekdays totaly dilarang sentuh *adeiiii
Thats my hubby rule... katanya weekdays spent time with Abbie, weekend since no need to work, you can wake up late then do your activity when baby is sleeping :P

                                          
So ini lah hasil keras tangan mommy last weekend - homesewn cloth pantylinear.
Actually last weekend dah buat sekeping, orang kata terai test power dulu, yang 1st tu ai hide the linear kat dalam wing, so what you can see only 1 pattern or 1 colour. Tapi bila tengok yang terjual tu, depa suka tunjukkan pad tu kat luar, so this time ai buat pad kat luar.

Selalu jumaat malam tu ai dah bangun menjahit, hubby siap kejutkan lagi..."mommy, do you want to do your project?" but I am too tired, sleep like pig! hahaha
So pagi2 lepas subuh tat kala orang sambung tarik selimut sebab hujan, ai pakat gunting kain kat bilik jahit.
Gunting lagi 9 keping CP.
Okey, meh ai nak share material yang ai gunakan.... ai boleh kata project CP ni adalah sungguh jimat, kenapa?
1- Tak perlu beli....kalau beli 1 CP kat pasaran, mahal woo mau belasan ringgit sekeping (I dunno why they sell so damn expensive, mungkin jenis kain & material yang digunakan tu agak mahal).
2- Saya guna fabric scrap dari lebihan buat cloth diapers, some ai beli macam designer cotton yang ai buat untuk wing tu, some ai guna yang MIL bagi (polka dot tu adalah cotton jessey - lembut sangat sesuai diletakkan kat kulit cik V) & absorbent ai guna baby old blanket! Bukan lah old bererti dah pakai, blanket tu kain fleece tp sebab kaler kuning (as i mention before pantang dipakaikan kat baby) so ai gunting buat jd inner. Jimat tak?
3- Pattern ai download & print from internet. Yes actually ada banyak pattern yang ada especially part wing tu, cuma ai tak sempat nak print, hanya pattern ni yang ada. Lain kali kita wat pattern wing lain yang lebih jimat kain :P
4- Jenis jahitan pun ada macam2, ada yang jahit dari dalam & terbalikkan (next time ai try this method) but this time i just jahit dari luar :P * simple dimple kan kata nak pakai sendiri.

 Sabtu malam, ai bangun & jahit 9keping CP ni dalam masa 2 jam. Butang jahit petang ahad tu time Abbie tengah tidur. Tu lah orang kata, bila dah jahit mesin, tangan ni malas betul nak jahit tangan adeeiii sampai sakit2 tangan ni menjahit butang.
Ye...dengan butang tu la CP kita tadi terletak chantek kat panty tu, kalau tak de wing & butang, alamat tercicir pulak CP ni bila berjalan :P

 Design 1
Design 2

Setakat ni, ada 2 design ajew saya buat untuk 10 keping CP (FYI, ini bukan untuk dijual, masih untuk diri sendiri) Kalau ada yang berminat, InsyaALLAH kalau siap barang baby saya, saya akan buatkan dengan kain yang comel sikit (tak confident la nak buat kan orang...maklum la saya masih belajar huhuhu)

So saya dah tutup baik2 mesin jahit saya, ai told my self, ai cuti menjahit dulu sebab takde kain dah huhuhuhu
Tapi sebab tangan ni gatal, malam tadi saya keluarkan 10 keping barut baby yang Abbie punya dulu untuk di kecilkan. Sebenarnya planning nak buat jugak barut baru untuk baby, tapikan rasa macam membazir pulak, sebab bende dah ada, pakai pun sekejap kat dalam baju ajew pun. Barut ni kakak yang tolong buat, kaler putih ajew tapi terbesar...kalau dipakaikan kat Abbie sampai ke dada ditutupnya, so malam tadi saya tetas jahitannya, saya gunting jadikan ukuran 5.5" x 18". Rasanya saiz tu sesuai untuk baby, my sis made 7"x18".

InsyaALLAH 3rd baby nanti kita buat barut baru sebab tengok malam tadi pun dah kuning2 sikit barut ni sebab kene ubat jaundis abbie dulu :P

No comments: