How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Tuesday, May 29, 2012

Its all about my precious

I really have a wonderful weekend with my precious son, wish I will always have more time to spent with him (which is I quit my current job la hahaha) pray pray pray my wish come true very soon!
Seronok tak terucap, dapat hug Abbie and wake up a bit late, dapat prepare & accompany Abbie for breakfast & lunch, dapat enjoy snack time with Abbie, play toys & do housework together such keep the laundry clean, gardening & cooking! (dats y i really need to have apron for him hohoho).

Accompany him to potty oso fun hahaha, Abbie now tapien (berak) dah macam adult tau, dari segi bau & rupanya serta quantity nya memang dah macam adult punya, wallauweh....
I always told my hubby, this is the reason why Abbie tak mahu tapien dalam pampers, dia tak selesa. 
He will give us a sign when he want to poo poo then I give him a potty. But I need to accompany him or else he will walking around until dah nak terkeluar sgt br dia nak duduk (kalau tak sempat kang terkeluar pulak dr potty nya hohoho).
So selalunya mommy yang akan cuci montot Abbie & daddy do the cleaning but semalam (sunday) sebab ada 4 batang jongkong emas lembek sepanjang 1 jengkal tu, dengan baunya yang harum, daddy refuse to clean ahahhaha
I told him, Abbie dah makan family food, no surprise kalau tapien dia macam tu.
Why not we get a new cover for potty, so he can use our toilet (cuma lubang tu je kecikkan, so dia boleh duduk selesa), and hubby agreed with dat.
So, in my next wish list, I gonna find that stuff.

ha macam ni, so lepas poo poo terus flush, takperlu "Daddy Indah Water" untuk mencucikan mangkuk potty tu hahaha
Kat mana nak carik nie? Hok come cenggini?

 Tengoklah tu, Abbie makan sayur pucuk keledek yang nenek masak, dia akan makan sayur dulu dalam 1 hidangan (1cup) then only he eat rice for few spoon & others meal such fish/chicken.
Masa makan dengan Adam (my sister son aged 4yrs old) Adam cakap "baby makan sayur? "
Adam pelik tengok Abbie makan sayur banyak, tinggal batang keledek je kat situ hahaha
Then ai tanya Adam tak makan sayur? "tak" kata Adam malu2
Bila ai balik kampung, Adam will spent his time with Abbie, so masa tu ai ajarkan Adam makan sayur, soup feveret Abbie & buah. Alhamdulillah makan juga Adam walau sedikit. sebab my sister told me Adam tak suka makan, tapi bila Aciknya suruh makan, dia makan hehehe

So this is me, entertain my BFF berpotty, tak kisah dimana2 di dapur, hall atau diluar rumah, Abbie tak kisah berpotty, cemas jugak kalau kami outstation tanpa potty, macam mana abbie nak tapien? huhuhu
So, everytime we go outstation (ala, pegi mana pun, blk kampung jew) kami pasti akan membawa 1 small potty untuk Abbie. Play safe orang kata :)

No comments: