How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Friday, May 11, 2012

Tahniah!

Wah...Tahniah untuk kawan-kawan saya yang telah disahkan positive mengandung baru-baru ini.
Ada few frens (kalau tak silap 4 orang kott ) yang saya tahu telah mendapat good new this week.
Tahniah sekali lagi, saya tumpang gembira untuk kalian. Jaga lah kandungan itu baik-baik ya :)

Saya? ini lah saya nak meluahkan perasaan saya....diharap kalian sudi berkongsi mendengar kegelisahan dihati ini....
saya masih tetap mencuba & akan terus mencuba huhuhuhu seperti bulan-bulan yang lepas, hari yang ditunggu-tunggu tiba juga dengan bendera jajahan negara jepun itu huhuhu

Tapi sejak saya mencuba kembali ini, 3 bulan kebelakangan ini, sebelum jepun menjajah :
1) mood saya akan swing - kadang2 mende remeh temeh pun saya boleh naik darah , atau kecik ati hohoho
2) breast saya membesar & sakit - pada sebanyakkan orang itu adalah perkara biasa pabila jepun menjajah, tapi pada saya ia adalah perkara baru huhuhu
3) kalau sebelum bersalin tu normal la bila jepun datang, senggugut pun datang, tapi selepas bersalinkan abbie saya dah tak ada sengugut, tapi lately senggugut saya datang balik huhuhu (tapi tak ler sekuat seperti sebelum bersalin).

Saya banyak berkongsi perasaan dengan en hubby, betapa kecewanya saya menanti hari yang bakal membawa perkabaran gembira kepada kami, namun en hubby dengan tenang menasihati saya agar tidak terlalu berharap agar tidak terlalu kecewa. katanya dia akan sentiasa disisi, we still have a lot of time to try (hubby seorang yang  berfikiran positive walaupun dia dikelilingi kawan-kawan yang sudah berkahwin sekian lama namun masih tiada cahaya mata & ada juga yang hanya mampu mempunyai 1 cahayamata) dia tidak takut..katanya peluang masih ada untuk kami mencuba.

Sebelum ini saya mengalami jangkitan yang menyebabkan saya keguguran, saya mendapatkan rawatan doktor moden & juga Ayurvedic dan Allhamdulillah akhirnya saya telah cure sebab itu lah baru sekarang kami mula mencuba kembali untuk conceive.Tapi masih tidak berjaya, saya mengambil iron tablet, vit B & C setiap hari. Terbaru, saya makan kembali Bak Foong pills dari Eu Yan Sang seminggu sekali untuk menguatkan rahim.
Kami membuat perkiraan setiap bulan bagi menentukan waktu subur saya. Pendek kata, kami berusaha selain memanjatkan doa agar dimurahkan "rezeki" kami.

Kadang-kadang saya terfikir, adakah process D&C yang saya lakukan semasa keguguran ke2 yang lepas telah mencacatkan permukaan rahim saya? Rahim tercalar & tidak sekata menyebabkan susah lekat walaupun telah berjaya conceived? Terasa menyesal melakukan D&C sedangkan semasa keguguran yang pertama, saya tidak melakukan D&C saya mampu untuk mengandung kembali selepas 3bulan keguguran. huhuhu

erm..... entahlah...kerisauan saya mengalahkan mereka yang masih belum dikurniakan cahaya mata ahaks :P

Oleh kerana saya tidak berjaya mengandung lagi, so saya akan teruskan vaksin ke3 dan terakhir HPV saya yang dijadualkan pada 15-May ini, iaitu hari Selasa depan. Saya plan to ask my gyne tentang permasalahan & dilemma saya. Since saya mengambil HPV ini, selalunya doctor akan sarankan saya untuk tidak mengandung 1 atau 2 bulan pertama. Apapun kita consult gyne this tuesday ya :)

So, impian saya untuk mendapatkan dragon baby hanya akan tercapai dalam masa 12thn akan datang :P
Bermaksud saya tak sempat untuk melahirkan baby dragon this year huhu <saya rasa tak best walaupun hubby kata dia tak kisah huhuhu>

<akuhanyaseorangwanitabiasa>

2 comments:

fara kertina waty said...

N..Sabar ya N..
Mesti ada hikmah Allah berikan..Aku sentiasa doakan ko yg terbaik kawanku..

Annie Tay said...

Mekasih kak Fara huhuhu