How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Thursday, May 3, 2012

Jejari ikan Jenahak


Ini nugget jejari ikan jenahak, kenapa ya saya guna ikan jenahak bukan ikan salmon, cod or dory?
ha...sebabnya dalam peti sejuk beku saya tu dah nak termuntah tengok betapa banyaknya isi ikan jenahak yang besau2 dekat 6 pek/slice and 2 kepala ikan jenahak pemberian my MIL.
Since she knew ai suka makan asam pedas kepala ikan, asal balik Batu Pahat, mesti dia bekalkan 1 kepala ikan jenahak yang besau giler & beberapa slice isi ikan jenahak untuk cucunya Abbie.
Tapi kalau dah tiap2 bulan balik dapat ikan yang sama, alahai,.....muak kawan  ni
terus tak minat dah kepala ikan ni huhuhu

So untuk menghabiskan stok isi ikan ni, kadang2 ai goreng masak tauchu, goreng kicap, or campur dalam bubur abbie, dan ini lah salah satu darinya - buat nugget ikan.

Isi ikan tu ai slice kan panjang2 [mcm size nugget ni] , pastu ai celup dalam telur yang dah diletak sedikit garam & daun salery (hahahaha daun tu je yang ada kat rumah ni, takkan nak pakai daun lidah buaya kottt :P) dan saya gaulkan dengan bread crump. dan goreng.
memang saya mengekalkan rasa asli isi ikan tu, untuk mommy, ai makan dengan sos chili but untuk abbie budak yang tak makan pedas tu, ai dip kan dengan mayonise walla~
sehingga menjilat jari youuu :P


No comments: