How to order?

WhatsApp 0192822328 (For fast response)
Email to noranni.othman82@gmail.com

Urusan Postage SETIAP ISNIN & KHAMIS sahaja.

Siapa saya?

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
I am malay with chinese husband, mommy for my precious darling Dhiya Alexander , princess Daisy Amelia and Dahlia Arianna.
“Geniuses are just people who had good mothers.”
― Richard Buckminster Fuller

Followers

Tuesday, May 15, 2012

Kueh Keria yang comel


Good morning....
saya bersiaran lagi pagi ini di sini......rasanya mulai hari ini, saya hanya akan bersiaran di sini & page saya aje kottt..... memandangkan faktor kerja yang semakin busy & saya bukanlah seorang yang pro dalam hal masak memasak ini, just sekadar berkongsi yang tiada istilah "saya tak reti memasak, so kita makan kedai sahaja lah, or saya tak ada masa memasak untuk anak saya , so makan cerelec aja lah " 
itu semua hanya lah alasan....
if i can do it, so do u, mommies
biarpun ia simple tapi ia adalah hasil air tangan kamu sendiri.
Kasih sayang yang mengalir dalam penyediaan makanan anak & keluarga mengeratkan lagi hubungan kasih sayang dalam satu family, barulah boleh melahirkan keluarga yang harmoni, dan anak2 yang bijak & comel.

comel macam kueh keria kegemaran saya ni....dah lama betul saya teringin nak buat kueh keria sendiri.
kalau yang beli di kedai ia disaluti gula yang manis, isinya pula banyak tepung dari keledek.
Tapi hasil air tangan saya dan Abbie.....yes.,,..Abbie turut sama melenyek & menggaul tepung untuk membuat keria ini...hahahaha
saya melibatkan abbie dalam membuat kueh keria ini, memandangkan itu sahaja peluang saya di dapur dengan seorang anak lelaki yang macam magnet ni, kemana mommy pergi....dia akan cakap "pau pau" maksudnya nak mommy dokong huhuhu
so bila saya bawa periuk dan segala keperluan di atas lantai, kami duduk & menggentel bersama.
maka terjadilah kueh keria yang comel & gebus macam abbie hahhahaha

dari 1kg japanese sweet potato ni, saya dapat 30biji kueh keria. dengan menggunakan 1 cup tepung gandum & 3 tbsp gula halus...tanpa menambah air...ha....memang maveles sebab kelembutan & kemanisan itu datang dari keledek manis itu sendiri.
12 biji saya frozen kan untuk dibuat sarapan untuk dibawa ke opis, yang lain saya goreng ahad lepas....habis dimakan kami ber3.

memang puas hati, lain kali boleh buat lagi lalalala~

2 comments:

Maria Yusoff said...

sy suka resepi ni..teringat ada keledek kt rmh baru beli. nak try buat la ptg ni. mmg teringin nk buat kuih keria ni, minta2 nyer jadi la hendaknya.

Annie Tay said...

hehehe ala...gerenti jadi la dear, Abbie kacau pun jadi come tu...sedap tau kurang tepung lembut je...si kecik pun blh makan :)